Thursday, 14 April 2011

Cerito Mulo-mulo....

Aku memang dah lamo mengidam nak menulis dalam blog sendiri ini. Selama nie aku banyak membaco blog orang ajo. Pueh juga aku nak belajar macamana nak buat blog  sendiri ini.Ingat susah sangat ruponya agak mudah. Itu pon setelah pueh bertanyo kat kawan-kawan yang memang dah lama ado blog sendiri. Ghoram jugo raso aei bila tengok org lain menulis dalam blog masingx, terutamonyo yang dok hontam kerajaan dan yang dok nak menghontam askar . Aku kojo dengan kerajaan, askarlah nak sonang cerito. Aku raso terhutang budi dengan kerajaan dan askar nie. Ini lah caronya aku ghaso dapat baleh balik budi tu.

Apo-apo pun nak bagi tahu aku kojo dalam askar ini lamo  jugo.dari aku umor 18 hinggo sampai pencen laa katokan. Unit aku mulo-mulo dulu, komando kat sungai udang, last sekali aku jadi komando wilayah. Lopeh pencen nie aku kojo sendiri ajo, dengan duit pencen dan tabung aku tambah kojo sendiri sikit-sikit..boleh laa aku hidup anak beranak.

Aku suko isu-isu yang brkonaan dengan askar , dan politik tu ada jugo laa..sikitx..maleh nak banyakx...poneng kopalo dibuatnyo. aku ingek nak cerito juga pasal pengalaman aku masa jadi askar ,komando selamo 25 tahun dulu...nantilaa aku akan cerita sikit bilo ada maso nanti.

buek maso nie ..aku nak golak boso dulu...sobab aku dah ado blog sendiri....!!!!Sonanglah kalau aku nak bercerito  pasal kisah dulu-dulu , nak cerita kek anak cucu dia orang dah jomu mendongarnya..jadi aku cerito laa kat sini mana laaa tahu ado jugo yg nak membaconya...Kalau baco, apo yg  baik tu ambila buat  tauladan yang tak baik tu buekan sempadanya...!!